środa, 27 października 2010

L'onironaute - Les Chimeres Exquises

L'onironaute
Les Chimeres Exquises
2010, DEZORDR









na muzykę l'onironaute natknąłem się zupełnie przypadkiem na youtube. od razu mnie zauroczyła. jest świeża, niewymuszona, naturalna, ale jednocześnie zaskakująca.

płyta „les chimeres exquises” jest debiutem l'onironaute. nie znalazłem w internecie żadnych informacji na temat tego, kto stoi za tym pseudonimem artystycznym, postanowiłem więc zapytać u źródła. l'onironaute okazał się być sympatycznym francuzem, z zawodu cieślą, mieszkającym z rodziną na wsi na południu francji, tworzącym muzykę przed pójściem do pracy. tworzeniem zajmuje się od 4-5 lat, wykorzystując głównie sample, uzupełniane czasami nagrywanym pianinem. matthieu dailly – bo tak nazywa się autor „les chimčres exquises”, napisał mi, że w przyszłości chciałby wykorzystywać więcej żywych instrumentów na swoich płytach.

jako inspiracje dla swojej muzyki matthieu wymienia: amon tobin, muzykę filmową i egzotyczną, jazz (przede wszystkim buddy rich i stanton moore), a także – mniej bezpośrednio – philip glass, squarepusher, john zorn, i world music. dodał również, że dalsze inspiracje to: owady, drzewa, świat makro i świat steampunk.

wysmakowana, oniryczna, filmowa elektronika, balansująca gdzieś pomiędzy muzyką takich artystów jak: amon tobin, danny elfman i cinematic orchestra, wprowadza mnie za każdym razem w lewitacyjno-senno-wizjonerski stan, a zachwyt nie opuszcza mnie ani na chwilę.

warto zapoznać się z muzyką l'onironaute. myślę, że tak wspaniały debiut powinien zostać dostrzeżony. mam nadzieję, że będzie to początek owocnej kariery matthieu dailly.
kto wie, być może pojawi się kiedyś w polsce na koncercie?


moi faworyci:

1. il est l'heure…
4. hazim
5. les chimčres exquises
9. scaphandre


cały album do przesłuchania:

http://listen.grooveshark.com/#/search/songs/?query=l'oniraunote

5 komentarzy:

  1. wow.
    dzięki za pokazanie kolejnej świetnej płyty!

    OdpowiedzUsuń
  2. halo, cos sie zacielo na tym blogu? czeka i czeka...
    :(

    OdpowiedzUsuń
  3. witam mam pytanko czy ktos wie gdzie idzie kupic plyte ????

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie wróciłem do kilku nawyków z czasu podróżowania w Indiach (blogger, czytnik) i przypomniałem sobie jak miło było podczas podróży czasem przeczytać post z tej strony.
    Czy są jakiekolwiek szanse na wznowienie działalności ? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Hey! I know this is kinda off topic but I'd figured I'd
    ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog post or vice-versa?
    My site addresses a lot of the same topics as
    yours and I believe we could greatly benefit from each other.
    If you're interested feel free to send me an e-mail. I look forward to hearing from you! Superb blog by the way!

    Feel free to surf to my blog - Green coffee reviews

    OdpowiedzUsuń